Vins de la D.O. Pla de Bages: ruta enològica
La D.O. Pla de Bages és una denominació d’origen plena d’història. Podem trobar els primers vestigis arqueològics en l’època romana. Per exemple, hi ha una ceràmica trobada en Boades i datada entre els segles II-I a.C. que conté la inscripció “vinum” i que es troba exposada al Museu Comarcal. Situada al cor de la Catalunya interior, aquesta comarca està fortament connectada a el cultiu de la vinya i a la producció vitivinícola.
D. O. Pla de Bages
Aquesta D.O. se situa en una comarca amb privilegiats paratges naturals, emmarcats entre terrenys muntanyosos. El seu clima continental mediterrani de muntanya propicia unes condicions ideals per al cultiu de la vinya i l’elaboració de vins de fort caràcter, amb notes que recorden a la flora silvestre que creix en aquest particular microclima. Destaca l’amplitud tèrmica i l’escassetat de pluges.
Entre les particularitats de la zona trobem les tines i barraques de vinya, unes construccions de pedra autòctones que encara poden albirar-se en el paisatge de Bages. Les tines servien per trepitjar el raïm a l’elaboració tradicional del vi.
Una de les senyes d’identitat de la D.O. Pla de Bages és el raïm blanc autòctona picapoll. En els últims temps s’han recuperat altres varietats pròpies tintes com la picapoll negre, mandó i sumoll que confereixen als seus vins una forta identitat i caràcter propi.
Els cellers de Bages compten amb vinyes pròpies que poden visitar-se, ja que hi ha una xarxa d’enoturisme molt interessant plena d’activitats al voltant de el vi i la seva producció. Visitar un celler a Catalunya és garantia de satisfacció i si ets aficionat a el vi, has de deixar-te sorprendre per aquesta D.O.
D’entre els cellers de Catalunya, podem destacar l’àmplia tradició vinícola de la comarca del Bages. En l’actualitat existeixen 15 cellers dins de la D. O Pla de Bages, reconegudes pel seu consell regulador.
Coneix els vins de la D. O. Pla de Bages
Més que paraules
La gran personalitat d’aquests vins suposa una alenada d’aire fresc per als aficionats. A més dels seus blancs elaborats amb varietats autòctones, podem trobar negres sorprenents elaborats en cellers que coneixen i respecten la tradició i la història vinatera de la comarca.
La finca Jaumandreu alberga el celler Més que Paraules, un negoci familiar que combina la bona gastronomia amb els vins d’elaboració pròpia. Aquest celler es pot visitar de manera concertada, fent un recorregut per la masia de segle XII, les vinyes i el propi celler.
Destaca la seva vi Més Que Paraules. Sota aquest nom, trobem negre, blanc i rosat.
El negre és l’estendard del celler. Es tracta d’un criança elaborat amb un cupatge de cabernet sauvignon, merlot, syrah i el raïm autòctona sumoll. És un vi negre amb caràcter que acompanya plats intensos com carns vermelles o caça.
Per conèixer els vins de la D. O. Pla de Bages, no deixis de gaudir aquells monovarietals i cupatges elaborats amb varietats autòctones com la Picapoll, tant negres com blancs, la mandó o aquelles pròpies de tot Catalunya com la Ull de Llebre.
Sorry, the comment form is closed at this time.